ما را دنبال کنید...

سوگواره روايت اربعين ميزبان ابتكارات هنري با هوش مصنوعی است

سوگواره روايت اربعين ميزبان ابتكارات هنري با هوش مصنوعی است

به گزارش به گزارش واحد ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، آیین رونمایی از پوستر دومین سوگواره بین‌المللی «روایت اربعین» ويژه دانشجویان جهان اسلام با حضور رئيس و اعضاي هيئت رئيسه دانشگاه و جمعي از دانشگاهيان برگزار شد.

در این مراسم؛ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تشريح اقدامات رسانه‌ای در اولين سوگواره خاطرنشان كرد: در سال گذشته برای اولین‌بار سوگواری روایت اربعین ويژه دانشجويان جهان اسلام در اين دانشگاه شکل گرفت و بیش از صد اثر به دبیرخانه جشنواره رسید و آثار فاخری در این زمینه تولید شد.

وی واقعه عاشورا و اربعين حسيني را داراي ابعاد رسانه‌ای عظيمي خواند و تصريح كرد: همین بعد رسانه‌ای است كه اربعين را به بزرگ‌ترین همایش جهانی مملو از اخلاق و معنویت بدل کرده است.

خدیوی در ادامه شكوه راهپيمايي اربعين را پیش‌نمایشی حقيقي از حكومت جهاني امام عصر (عج) بيان كرد و افزود: معنویت و اخلاق و درآمیختگی آن با جلوه‌های خدمت‌رسانی به زائرين حسيني پیش‌نمایشی از حکومت مهدوی امام عصر (عج) است.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه با اشاره به بيانات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص اهميت روايتگري در پیاده‌روی اربعين و پرداختن به آن از منظر هنر و رسانه اظهار داشت: اربعين  آیت عظمای الهی و نشانة ارادة الهی بر نصرت امّت اسلامی است و  اين نعمت بزرگ الهي  امروز در دست جهان اسلام و شیعیان است كه قطعاً ارزش روایت اين حماسه بزرگ از همه چيز مهم‌تر است.

وي رمز ماندگاري پدیده‌ها را در روايت درست آن‌ها دانست و ادامه داد: اگر این قبيل روایت‌ها در قالب هنر و رسانه  قرار گيرد در طول تاریخ ماندگارتر می‌شود؛ چنان‌که بازنمایی وقایع عاشورا در قالب‌های مختلفي همچون شعرخوانی، تعزیه و یا آیین‌های خاص نمود دارد.

حجت‌الاسلام دکتر علی خدیوی ادامه داد: اين موكب رسانه‌ای از طريق تارنماي اختصاصي به نشاني  www.revayatarbaeen.com برای ثبت روایت‌ها  در قالب‌های مختلف هنري راه‌اندازی شده است تا به تعداد همه انسان‌هایی که در این مسير قدم می‌گذارند روایت‌های مختلفي را دريافت كند.

وي افزود: در اين مسير انسان‌ها با تحولات دروني مواجه می‌شوند كه از لنز دوربین‌هاي عادی قابل ثبت نيست اگر این روایت‌ها نقل شوند از دل آنها  معنویت و معارف حسيني جاري خواهد شد. همان‌طور كه در خاطرات شهدا و رزمندگان دفاع مقدس مشاهده می‌کنید، خیلی از ناگفته‌های جنگ و زیبایی‌های اخلاقی و معنوی وجود دارد كه روایت آنها رمز ماندگاري معارف جنگ شد.

رئيس سوگواره بین‌المللی روايت اربعين حجت‌الاسلام دکتر علی خديوي در پايان  با اشاره به بخش‌های اين سوگواره خاطرنشان كرد: امسال يكي از بخش‌هایی كه به اين سوگواره افزوده شده است  بخش ابتكارات هنري و استفاده از هوش مصنوعی در تولیدات هنري و رسانه‌ای است كه اميدواريم دانشجويان از اين بخش استقبال ویژه‌ای نمايند.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *